Quantcast
Browse latest Browse all 7

Strand og badeland

$

De seneste par uger har vejret været helt fantastisk med høje temperaturer og masser af sol.

Det har også betydet, at vi i den sidste del af vores ferie badede rigtig meget – både på stranden og i flere badeland.

Efter to hektiske dage i Legoland trængte vi dog til lidt fred og ro, da vi kom til Ho ved Vestkysten forrige fredag. Derfor startede vi med en stille og rolig formiddag, hvor vi legede på feriecentrets legeplads.

Ved frokosttid kørte vi til Blåvand, hvor Vilde og jeg fik fiskefilet og pommes frites (igen) på en restaurant med legeplads. Efter vi havde handlet, kørte vi tilbage til feriecentret, hvor vi legede resten af dagen.

Næste dag var det rigtig varmt, så her kørte vi om formiddagen til en strand i nærheden. Udover at bade en masse, spiste vi også frokost og spillede ”kryds og bolle” i sandet.

Da vi kom tilbage igen til feriecentret, tog far, Vilde og jeg i centrets indendørs badeland, der var noget bedre end de forrige i Faaborg. Først og fremmest var vandet varmere. Og så var der også både en lille vandrutsjebane, en klatrevæg og strøm, så man kunne lade sig flyde rundt.

Derfor var vi der også ret længe – hvilket rykkede aftensmaden og ikke mindst sengetiden, så jeg først sov lidt over 21.

Om søndagen tog vi igen til stranden. Her var det ret blæsende – men det forhindrede mig dog ikke i at gå i vandet. Som mor sagde, så er jeg ”verdensmester i koldt vand”. De andre syntes dog, at blæsten var noget irriterende, så vi blev der ikke så længe. I stedet fik jeg en kæmpe is, inden vi tog tilbage til feriecentret igen.

Her var vi alle fire i badelandet, inden vi igen fik en is (fordi Vilde ikke ville have en is ved stranden). Og resten af dagen legede vi udenfor på græsset.

Mandag var det så blevet tid til at pakke igen og køre imod det sidste feriested: Jesperhus Feriepark. Det var en ret lang køretur ad landeveje, men heldigvis faldt jeg i søvn på vejen.

Da vi kom frem, var hytten ikke helt klar, så vi fik lidt frokost og var på legeplads. Et par timer efter kunne vi så få nøglerne, og se vores hytte. Den var ikke så stor – men godt udnyttet. Jeg fik lov til at sove på en hems, hvor man skulle op ad en stejl stige for at komme op.

Efter vi havde pakket ud, var vi på en anden legeplads, hvor jeg legede lidt med en pige. Hun viste mig også sit telt på campingpladsen, inden hun skulle videre. Vi var også på endnu en legeplads, inden vi skulle spise aftensmad.

Da vi havde spist aftensmad, kunne vi lige nå pladsens Hugo og Rita show (med Jungledyret Hugo fra tv). Først optrådte de, og bagefter kunne man få en krammer. Så det blev igen lidt sent, inden jeg var i seng.

Udover at være en campingplads får man også gratis adgang til Jesperhus Blomsterpark, der lå ti minutters gåtur væk. Og den besøgte vi næste formiddag.

Her var rigtig mange forskellige ting. Først så vi en myresluger, og bagefter var vi i en 4D-biograf. Til forskel fra i Legoland var der ikke noget vand – men til gengæld kunne sæderne bevæge sig. Så det var rigtig sjovt.

Vi var også i junglehuset, hvor leguaner, papegøjer og aber gik frit omkring. Og så var der en junglesti, hvor man skulle klatre og balancere.

Inden frokosten så vi lige endnu en 4D-film. Og bagefter var der igen show med Hugo og Rita – og denne gang også aberne Zik og Zak. Udover at kramme dem kunne vi også få deres autografer. Så vi kom til at stå en del i kø, før jeg havde fået alle fire.

Før vi tog tilbage til feriecentret, spiste vi en is og så vi havens blomsterudsmykninger, der bl.a. var inspireret af H. C. Andersens eventyr.

Tilbage på campingpladsen var vi for først gang i stedets badeland. Og selvom det havde været godt i Ho, så var det meget bedre her. Først og fremmest kunne man være både udenfor og indenfor. Og så var der en masse sjove vandrutsjebaner.

Den ene kørte man et kort stykke ned ad, inden der kom et frit fald på godt to meter. Og den anden var en lang, mørke vandrutsjebane, hvor man kørte på en badering. Den kørte jeg sammen med far nogle gange. Og bortset fra at vi faldt af baderingen et par gange (hvilket gjorde at jeg slog mig lidt), så var det rigtig sjovt.

Udenfor var der endnu en rutsjebane, hvor man kunne få rigtig meget fart på, hvis man lagde sig ned på ryggen – så det gjorde jeg naturligvis.

Så det blev da også ret sent, inden vi gik tilbage til hytten for at spise aftensmad – og derfor sov jeg også først kl. 20.30.

Næste dag var vi igen i blomsterparken om formiddagen. Her startede vi med at se papegøjerne blive trænet af Martin fra Ramasjang. Bagefter fik vi en slushice i en Hugo-drikkedunk – som vi så passende kunne drikke, mens vi kørte rundt i parken i et lille tog.

Udover at have en masse dyr og blomster (og en 4D-biograf), var der også en række forlystelser i parken – som vi fik prøvet de næste par timer. Nogle af dem var ret vilde, mens andre var mere rolige – som f.eks. at blive trukket rundt på en hest (der nu var ret stor i forhold til mig).

Efter at have prøvet en masse, spiste vi frokost – og Vilde og jeg legede på legeplads. Jeg prøvede også en automat (for mine egne penge), hvor jeg vandt en bamse. Senere fik vi is, og jeg købte endnu en bamse (igen for mine egne penge), inden vi tog tilbage til campingpladsen igen.

Her var vi igen i badeland, hvor jeg fik prøvet alle de vilde ting – denne gang også med mor, som vist lige skulle finde modet til det. Og igen blev det sent, før vi fik aftensmad og kom i seng.

Sidste dag i Jesperhus syntes vi, at vi havde set nok af blomsterparken. Så i stedet var vi hele dagen i badelandet – hvor vi igen fik prøvet en masse og da også spist en is.

Til sidst orkede hverken Vilde og jeg mere, så vi ville gerne tilbage til hytten. Og det var vist også meget godt, for så kunne vi komme ordentlig tid i seng.

Fredag var ferien så slut og det var tid til at køre hjem mod Frederiksberg. Så efter vi havde pakket, kørte vi af sted på den lange tur ned igennem Jylland. Ved Vejle spiste vi lidt frokost, og så sov jeg ellers hele vejen til Valby. Så turen kom ikke til at føles så lang alligevel.

Da vi kom hjem, smuttede jeg straks i gården for at lege med Rosa – og en pige, som hed Eva, der var på besøg. Vi var også lidt hos os, inden vi sluttede med at spise pizza i gården.

Lørdag var vi hjemme hele dagen. Her kom Rosa og Anna på besøg hos os, og senere var vi i gården.

Næste dag skulle vi passe Ellinor og Arthur, fordi de var ved at flytte – og så kunne Mette og Casper få tid til at gøre deres nye lejlighed i stand. Vi hentede dem, og så legede vi resten af dagen i lejligheden og i gården – også sammen med Rosa. Om aftenen kom Mette, og så spiste vi alle sammen pizza igen nede i gården.

Mandag var ferien så slut, og jeg var tilbage i SFO. Det var nu ret dejligt, for alle mine veninder var der også. Og så har vi været på flere ture.

I forgårs efter SFO var jeg i gården, hvor jeg legede med både Rosa og Olivia (som var kommet hjem fra ferie). Senere kom Heidi og Svend på besøg. Og efter vi havde spist i gården, læste Heidi godnathistorie for Vilde og jeg.

I går kom Ellinor med mig hjem efter SFO. Her legede vi ude og inde, og Ellinor spiste også aftensmad hos os.

Nu har jeg så igen sidste dag i SFO’en, inden vi i morgen flyver til Mallorca, hvor vi skal være på ferie en uge.

Viewing all articles
Browse latest Browse all 7

Latest Images

Trending Articles

Oh Land, Georg Jensen og Tim Walker i et fantastisk mix

Akemi Homura & Kaname Madoka (Puella Magi Madoka Magica)

DIY - Hæklet bil og flyvemaskine

Flandre Scarlet Peek (Touhou)

Minami Kotori? (Ai Mai Mi)

Dance

Mushroom Dance

Kaname Madoka (Puella Magi Madoka Magica)

Misaka Mikoto (Toaru kagaku no railgun)

Sælges: Lavardin is (Intg. Forstærker)

Nishizumi Maho (Girls und Panzer)

Koobee A790T LeWa

Motor startet im warmen Zustand schlecht. HILFE!

SKE48 – Pareo wa emerald – PV_HQ

Koshigaya Komari (Non Non Biyori)

Cat & Nazrin (Touhou)

Akaza Akari (Yuruyuri)

Kaname Madoka & Akemi Homura (Puella Magi Madoka Magica)